CÉGKAPU – Keresztülvisz a bürokrácián

A közigazgatásban a törvényi előírásoknak köszönhetően rohamosan terjed az e-ügyintézés. A modernizáció azonban csak akkor lehet teljes, ha abban az állampolgárok illetve a gazdaság szereplői is részt vesznek. Az e-ügyintézési törvény a gazdálkodó szervezetek számára elő is írta az elektronikus kapcsolattartást: 2018. január 1-jétől bizonyos állami szervekkel csak így intézhetik ügyeiket, és az ügyintézéshez szükséges dokumentumok küldését és fogadását is csak elektronikus úton bonyolíthatják. Ennek megvalósítására biztosítja az állam a Cégkapu szolgáltatást.

A Cégkapu a gazdálkodó szervezetek egyetlen útja a hivatali kapus e-ügyintézéshez. Mint hivatalos tárhely, követhetővé teszi a dokumentumok útját.

A gazdálkodó szervezetek Cégkapujukon keresztül intézhetik az ügyeiket pl.:

    • – a NAV-val,
    • – más hatóságokkal,
    • – a legtöbb államigazgatási szervvel,
    • – az önkormányzatokkal,
    • – a bíróságokkal,
    • – sőt egyes közüzemi szolgáltatókkal is

Nem csak cégek érintettek!

A gazdálkodó szervezetek közé sorolhatók a gazdasági társaságokon túl az egyesületek, egyesülések, a szövetkezetek, az ügyvédi és közjegyzői irodák, az alapítványok, a társulatok és a külföldi vállalatok fióktelepei is.

További információt kérek

 

A gazdálkodó szervezetnek lehetősége van gépi Cégkapu kiépítésére is, amennyiben hivatalos ügyeinek intézése jelentős számú dokumentumot generál.

A gépi interfész automatikusan, ügyintézői beavatkozás nélkül kezeli a dokumentumforgalmat, legyen szó akár letöltésről vagy küldésről. Nagy adatforgalom kiszolgálására képes, így időt takarít meg és növeli a hatékonyságot.

A DMS ONE RENDSZERE ÉS A CÉGKAPU KÖZÖTT GÉPI INTERFÉSZES KAPCSOLAT JÖN LÉTRE.

A dokumentumkezelő automatikus megoldásai küldésnél:

  • A címzett hivatal KRID azonosítója alapján, partnertörzsből előhívott, naprakész és hibátlan címzést
    rendel a küldeményhez.
  • A kimenő dokumentumok feltöltése után a rendszer fogadja a visszaérkező vevényeket, igazolásokat
    a kézbesítésről, és azokat az irathoz csatolja.

A dokumentumkezelő automatikus megoldásai fogadásnál:

  • A DMS One szoftvere letölti a Cégkapuról a küldeményeket, majd nyilvántartásba veszi és a megfelelő
    szabályok beállításával a felelős kollégának továbbítja azokat.
  • A hivataloknak elküldött válaszküldeményekről a cégkapu hiteles feladási és letöltési (ritkább esetben
    meghiúsulási) igazolást állít ki. Ezen igazolásokat a rendszer automatikusan fogadja és azokat a
    dokumentumhoz csatolja.
  • A szoftver segítségével gondoskodhatunk az elektronikus formában érkezett hivatalos küldeményeink
    hosszú távú megőrzéséről, és szükség esetén felülhitelesítéséről.

A Cégkapu az egyik BKSZ (biztonságos kézbesítési szolgáltatás):

A Cégkapun keresztüli kommunikáció hitelességét egyrészt a küldő és a fogadó fél beazonosíthatósága garantálja. A Cégkapura érkezett illetve az onnan a hivatalok felé továbbított küldemények esetében mindig vélelmezni kell, hogy a küldő személy jogosult a gazdálkodó szervezet Cégkapuját vagy a hivatal hivatali kapuját használni és azon keresztül eljárni. A Cégkapu szolgáltatás azonban nem biztosítja a küldendő elektronikus dokumentumok hitelesítését. Ezt az állami (AVDH DHSZ, GovCA) vagy piaci szolgáltatók (Microsec, Netlock) dokumentumhitelesítési megoldásain keresztül érhetik el a gazdálkodó szervezetek.

A Cégkapuhoz azért is érdemes a DMS One rendszerével kapcsolódni, mert a szoftver kezeli az összes elektronikus dokumentum hitelesítési megoldást továbbá:

  • redukálja a postázási költségeket,
  • hosszú távon képes hitelesen megőrizni a hivatalos iratokat,
  • csökkenti az adminisztrációs terheket,
  • gyorsítja az ügyintézést.

A DMS One rendszere kezeli a közigazgatásban használatos ügyindítási módokat és elektronikus űrlap technológiákat is.

A Cégkapu egy olyan kötelező lehetőség a gazdálkodó szervezetek számára, amely az e-ügyintézéssel együtt fejlődik. Néhány év múlva a közigazgatási ügyek teljes spektrumát elektronikus úton bonyolítják majd. Egyvalami azonban nem változik: az ügyek alapja mindig valamilyen dokumentum. Az e-ügyintézés tehát úgy lesz a legegyszerűbb és legeredményesebb egy gazdálkodó szervezet számára, ha az eljárás során egy korszerű, a Cégkapu lehetőségeit is kihasználó dokumentumkezelő szoftvert alkalmaz.

Segítünk rendbe tenni vállalata iratkezelési folyamatait!

A DMS One Zrt. több mint 15 éve támogatja dokumentumkezelési megoldásaival a kis-, közepes- és nagyvállalatokat. A dokumentumok nyilvántartása mellett a szerződéskezelés és a számlajóváhagyás problémáira is megoldást kínálunk. Szoftverünket több mint 50 különböző rendszerrel integráltuk már, köztük vállalatirányítási, pénzügyi, ügyviteli rendszerekkel is. Hisszük, hogy a kiforrott bevezetési módszertan, valamint a tanácsadó kollégák szakmai felkészültsége is hozzájárul szoftverünk 100%-os bevezetéséhez. Önnek is segíthetünk?

Kapcsolatfelvétel Demókérés